Postaw na pozycjonowanie sklepu

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-commerce? Postaw na pozycjonowanie sklepu!

Zakładasz sklep internetowy? Chcesz, aby biznes e-commerce stał się twoim stałym źródłem dochodu? Niezależnie od tego, na jakim etapie swojej podróży prowadzenia sklepu internetowego jesteś, na pewno musiałeś słyszeć o takim terminie jak SEO i pozycjonowanie. Jest to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów do odniesienia sukcesu w e-commerce. Obecna konkurencja w świecie sklepów internetowych jest tak ogromna, że to, jakie produkty oferujesz, nie odgrywa już tak ważnej roli, jak kiedyś. Reklamy również nie działają już aż tak skutecznie, jak kiedyś- jesteśmy nimi coraz bardziej zmęczeni i po prostu bardziej świadomi tego, kiedy ktoś próbuje nam coś sprzedać. Dziś całą sztuką jest trafienie do odpowiednich osób, które są zainteresowane konkretnym produktem w wybranym momencie. A zatem, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-commerce? Postaw na pozycjonowanie sklepu!

Czym jest SEO dla e-commerce

SEO to wszystkie działania, które mają na celu zoptymalizwanie strony internetowej pod wyszukiwarki ( skupimy się na najpopularniejszej z nich- Google). Działania SEO nie wymagają bezpośrednich nakładów finansowych (poza wydatkiem na ekspertów, którzy poprawie przygotują stronę). Wpływa ono na organiczne budowanie pozycji w wyświetlanych wynikach wyszukiwarki. Na przykład, jeżeli ktoś poszukuje męskiej odzieży i wpisze w wyszukiwarce kluczową frazę: :koszulki męskie sklep” to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet jeżeli nie zdecyduje się na zakup, to z całą pewnością odwiedzi pierwszą stronę, która pojawiła się w wyszukiwarce. Na działania SEO mogą składać się: publikacje wartościowych treści na bloga, dobrze zoptymalizowana strona landingowa, ciekawe i oryginalne opisy produktów (nie mogą być kopią ze strony producenta), zbudowanie silnego zaplecza backlinkowego, połączenie poszczególnych stron linkowaniem wewnętrznym, dobór słów kluczowych, oraz w przypadku sklepów, które posiadają także stałą siedzibę- zadbanie o lokalne SEO.

Promowanie sklepu internetowego

Optymalizacja witryny sklepu internetowego pod SEO to podstawa, bez której osiągnięcie sukcesu jest właściwie niemożliwe (nawet przy wydaniu tysięcy na influenccerów). Wciąż największy ruch na sklepy internetowe, w niemal każdym przypadku pochodzi z wyszukiwań Google. Co jednak w momencie, gdy wszystko związane z optymalizacją SEO on-page i off-page zostało przeprowadzone odpowiednio, a strona wciąż nie jest wysoko w rankingu wyszukiwarki? Cóż, jednym ze sposobów może być dodanie większej ilości wartościowej treści i czekanie, aż w końcu boty Google uznają autorytet naszej strony i umieszczą ją na pierwszej stronie wyszukiwań. Innym sposobem, który znacznie szybciej przyniesie oczekiwane efekty, jest pozycjonowanie.

Pozycjonowanie w e-commerce

Pozycjonowanie to proces często mylony z SEO. Pomimo że skuteczne pozycjonowanie nie jest możliwe bez SEO, to nie są te same rzeczy. Optymalizacja SEO skupia się na działaniach, które sprawią, że witryna będzie wyglądać lepiej w oczach robotów Gogolowskich, natomiast pozycjonowanie to cały szereg zabiegów, który ma na celu podwyższenie pozycji strony w Google.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy.

Głównym kluczem do sukcesu w e-commerce jest wygenerowanie wystarczającego ruchu na stronie, który sprawi, że jak największa liczba klientów zdecyduje się na zakup naszego towaru. Najlepszym sposobem na osiągnięcie dużego ruchu jest zajęcie wysokiej pozycji w Google. Nie jest to łatwe zadanie, szczególnie dla nowych graczy w świecie biznesu internetowego. Warto wiec skorzystać z pozycjonowania.

Proces ten zaczyna się zazwyczaj od przeprowadzenia audytu strony, czyli upewnienia się, czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana dla wyszukiwarek. Następnym krokiem jest analiza i badanie branży i konkurencji na rynku. Wiedza o tym, co robią konkurenci jest bardzo ważna ponieważ czasem, aby osiągnąć sukces, wystarczy robić to samo, tylko trochę lepiej. Następnie pozycjonowanie wchodzi w fazę przygotowywania strategii marketingowej i wdrażanie jej. Wraz z przejściem tych etapów, twój sklep internetowy będzie mieć znacznie większe szanse na osiągnięcie sukcesu.

Ewelina Majewska

Ewelina Majewska

Doświadczona redaktorka z pasją do literatury i sztuki. Od ponad dekady związana z mediami cyfrowymi, gdzie koordynuje projekty redakcyjne. Ceni sobie innowacyjne podejście do tworzenia treści.

Artykuły: 204

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *