google shopping

Zakupy Google – kiedy warto postawić na to rozwiązanie?

Google od wielu lat intensyfikuje działania względem klientów, którzy z wyszukiwarki korzystają w celach czysto zakupowych. Google Ads to nie wszystko – przedstawiamy relatywnie młodą usługę, jaką jest Google Shopping.

Czym jest Google Shopping?

Google Shopping to usługa, która w całości skupiona jest na obsłudze zainteresowania użytkowników konkretnymi produktami. To znacznie bardziej rozbudowane narzędzie, którego mały skrawek potencjału możemy dojrzeć każdorazowo po wpisaniu konkretnej frazy produktowej, widząc propozycje produktów w górnym pasku.

Po wejściu na stronę Google Shopping użytkownikowi ukazuje się schludny spis proponowanych produktów z uwzględnieniem ceny, sprzedawcy oraz zdjęcia produktu. Usługa ta działa na bardzo podobnej zasadzie co Google Ads – produkty proponowane użytkownikom zostały ustalone na podstawie jego poprzednich zakupów oraz miejsc, które niedawno w sieci odwiedził. Warto wspomnieć, że usługa Google Shopping to narzędzie, które podobnie jak wszystkie inne produkty Google mogą zostać zautomatyzowane. Wykorzystanie Google Ads i Google Merchant pozwoli na dodawanie kolejnych produktów do katalogu Google zakupy bez naszego aktywnego udziału.

Jaki jest cel stworzenia usługi Google Shopping?

Wielu przedsiębiorców z pewnością zastanawia się, dlaczego Google shopping w ogóle ujrzał światło dzienne. I tak mocno zorientowana na działania sprzedażowe wyszukiwarka Google nie potrzebuje kolejnej usługi, która jeszcze bardziej stymuluje działania sprzedażowe. Pamiętajmy jednak, że Google Shopping to narzędzie stworzone przede wszystkim z myślą o użytkownikach – kupujących. Przedsiębiorca może przy okazji skorzystać z jego potencjału.

U podstaw Google Shopping leży wygoda wyboru. To główny cel powstania tego narzędzia. Reklamy produktowe świetnie dopasowane do potrzeb każdego użytkownika w uporządkowany sposób wyświetlą za pośrednictwem usługi Google Shopping wszystkie propozycje podzielone na konkretne kategorie. To niezwykle wygodny sposób na to, by zachęcić użytkownika do dokonania zakupu bez potrzeby wypisywania konkretnych fraz kluczowych w wyszukiwarce.

Jak Google Shopping przyda się w naszym sklepie internetowym?

O tym, dlaczego Google Shopping powstał, już wiemy. Jak jednak narzędzie to może przyczynić się do poprawy naszych wyników sprzedażowych? Na kilka sposobów. Przede wszystkim jest to doskonały sposób na rozwinięcie koncepcji Omnichannel, która zasadnie traktowana jest jako jedna z najskuteczniejszych metod maksymalizowania konwersji i sprzedaży.

Kolejny kanał komunikacji na linii e-sklep – klient to sposób na to, by w relatywnie prosty sposób zaproponować klientom nasze produkty bez potrzeby głowienia się nad projektem fraz kluczowych. To także sposób na to, by nasze produkty były widoczne bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google. Oczywiście wiele czynników wpływa na widoczność produktów z poziomu Google Shopping. To jednak niezawodny sposób na to, by zwiększyć współczynnik konwersji bez wymogu, jakim jest odwiedzenie naszej witryny internetowej w sieci.

Google Shopping to w końcu sposób na zwiększenie konkurencyjności naszego sklepu. Działamy w branży, w której ciężko nam wybić się działaniami marketingowymi? Jednym z naszych najważniejszych broni jest niska cena? Za pomocą Google Shopping użytkownik w kilku krokach porówna cenę danego produktu w kilkunastu sklepach. Jeśli nasza okaże się atrakcyjna, z pewnością zostanie to dostrzeżone przez grono zainteresowanych klientów.

Jak zacząć działać z Google Shopping?

Czego potrzebujemy, by zacząć nasze działania sprzedażowe za pośrednictwem Google Shopping? Przede wszystkim aktywne konto Google Ads, uruchomioną usługę Google Merchant oraz przygotowany plik XML z informacjami o wszystkich promowanych produktach. To na podstawie takiej listy zaimportowanej do usługi Google Merchant Center zostanie stworzona kampania marketingowa konkretnych produktów.

Zasada działania promowania produktów nie różni się zbytnio od tego, do czego przyzwyczaił nas Google Ads. Tutaj również istotna jest maksymalna stawka za kliknięcie, a także szereg innych czynników pobocznych, które mogą zaważyć na widoczności naszych produktów. Istotne jest zatem, by kampania Google Shopping była zaprojektowana w sposób zoptymalizowany, uwzględniający koszty oraz potencjalny zysk z tego działania.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij